Wednesday, December 14, 2016

DAH MULA MEMANDU SEMULA


Setelah 23 tahun tak drive, akhirnya aku drive semula.  Sebelum ini suami yang ambil dan hantar aku pergi kerja. Walaupun "kecut perut" hari pertama drive kat jalanraya tapi terpaksa beranikan diri juga. Biarlah pemandu lain nak kata apa, kalau tak nak memotong, follow saja belakang.  Berani bawa pun dalam 60km/jam, tu pun dah kira laju dah.

Masa nak beli kereta, salesman ada offer kereta proton saga, tapi aku pilih kereta axia sebab tak berani nak bawa kereta besar, biarlah dengan kereta kecik dulu.

Hari kedua drive, aku lekatkan sticker 'P' sebab nak pemandu lain berhati-hati bila nampak kereta aku, tak la dia orang ingat aku sengaja memandu perlahan.

Dalam hati hanya Allah yang tahu, mohon Allah berikan keberanian untuk aku ketika drive.
Insyaallah, orang tua-tua kata alah bisa tegal biasa, lama-lama tu ok la.












No comments: