Monday, September 15, 2014

Mampukah aku mendiami syurga Ilahi?????

1-Siapakah aku semasa di dunia, adakah aku tergolong dalam golongan ahli kebajikan  dan berakhlak mulia ???
2-Apakah aku tergolong dalam golongan yang membantu manusia ke arah mendapat hidayah Allah SWT pada waktu siang dan malam ???
3-Apakah aku seorang yang berhati mulia  dan  tidak bersifat dengki serta pemarah ???
4-Apakah aku seorang dermawan sehingga harta berkurangan kerana berada di jalan Allah SWT, Apakah aku  orang yang menangis dimalam hari kerana tidak mampu membantu umat Islam yang dizalimi ???
5-Apakah aku seorang yang benar-benar Cintakan Rasulullah SAW dan  seorang yang cintakan Para Sahabat Rasulullah SAW serta bersama mereka yang Cintakan Rasulullah SAW ???
6-Apakah aku bersama mereka yang berdiri diwaktu malam yang berada diantara dua tangan Allah SWT, merapatkan dahi ke bumi untuk sujud kepada Allah SWT, mengangkat tangan dengan penuh tawaduk kepada Allah SWT memohon keampunan Allah SWT, yang mengharapkan dari Allah SWT di langit dan memisahkan diri dari ikatan dunia ???
7-Apakah aku semasa di dunia, bersama mereka yang sabar dan mengharap keredhaan Allah SWT, berbakti kepada jiran, memberi nasihat berdasarkan agama Allah SWT, menghiasi diriku dengan akhlak yang mulia, memajukan agama dan bersedia membantu umat Islam bila-bila masa ???
Betapa mulianya mereka yang telah menyembah Allah SWT dan berakhlak mulia.
Betapa mulianya mereka yang telah menjadi dermawan dan mengasihi seluruh umat Islam.
Betapa mulia mereka yang telah berjaya memelihara anak yatim dan akan bersamanya di Syurga nanti.
Betapa mulianya mereka yang telah berlaku adil di dunia ini sehingga terukir nama mereka di Syurga Allah SWT.
Betapa mulia mereka yang telah diharamkan diri mereka oleh Allah SWT dari dijilat api neraka.
Betapa mulianya mereka yang telah Allah SWT muliakan di dunia dan dilindungi oleh Allah SWT di Akhirat nanti.
Betapa mulianya mereka yang melakukan rukuk dan sujud di dunia dan telah diterima pengabdian mereka  di sisi Allah SWT.
Betapa mulianya  mereka yang Allah SWT muliakan di dunia dan dimuliakan juga di Akhirat, malah Allah SWT mengangkat martabatnya di sisi Allah SWT ke peringkat yang lebih tinggi.
Semoga kita bersama-sama berlumba mencari keuntungan di Akhirat melebihi keuntungan dunia semata-mata.

No comments: